We konden de archieven van de stad Sint-Niklaas inkijken. Klein-Sinaai behoorde vroeger immers tot Sinaai.
Hierbij de belangrijkste mijlpalen, samengevat uit de vele geschriften met pen en inkt geschreven.
Het spoor ligt er sinds 1871
Het station staat er sinds 1881
Op 01/09/1952 reed de laatste personentrein.
In 1970 reed de laatste goederentrein.
1867/03/25 trajectdeel Moerbeke-Zelzate wordt opengesteld door de maatschappij ‘Chemin de Fer de Lokeren à la frontiere des Pays-Bas’
1868 oprichting private spoormaatschappij Société Concessionaire du Chemin de Fer d’Anvers à Eeklo.
1869 goedkeuring door de gemeenteraad Sinaai van de aanleg van een spoorweg op hun grondgebied
1871: Onteigeningsprocedure van de gronden voor aanleggen spoorweg Eeclo - Antwerpen
18/02/1871: Aan de kamer van volksvertegenwoordigers wordt door Senator Van Crombrugghe gevraagd een volwaardig station te bouwen i.p.v. een simpele halte, wat eerst het plan was. Ook de bevolking van Polken, Wittingstraat en Den Berg, Pereboom, Koewacht, Hondsnest en Zwaanaarde kunnen bediend worden door Klein-Sinaai
Hovenier Bruno De Graeve stelt voor zijn grond te ruilen zodat er een station kan gebouwd worden
20/03/1872: Om het belang van een volwaardig station te staven, wordt een telling gedaan van het aantal huizen (603) en inwoners (3247) in een straal van 7km
1872 -1873: Aanleg spoor en bouw kleine wachtershuisjes voor bareelwachters aan de overwegen Merlanstraat en Koebrugstraat, stopplaats zonder faciliteiten
20/10/1873: Den ijzeren weg wordt officieel opengesteld en sluit in St-Gillis aan op de lijn M-T
28/02/1874: Ondanks zware lobby geeft de minister van openbare werken geen toelating voor de bouw van het station
1878 : de lijn wordt overgenomen door de Belgische staat
12/08/1880: De minister geeft toestemming om de eenvoudige halte om te vormen naar een station. Het is eerst nog wachten op de nodige financiën van zijn departement
18/02/1881: De grondeigenaren worden op de hoogte gebracht van onteigeningen voor de bouw van een statie. Met mogelijkheid tot inzage van de plannen in Gemeentehuis Sinaai
29/12/1881: Er wordt reeds sinds 1871 geprotesteerd door de bewoners van Merlanstraat en Coeferingestraat omdat hun toegang naar Klein-Sinaai is afgesloten. Ze moeten nu een hele omweg tot via grondgebied Moerbeke maken om naar het dorp te gaan. Grond van mevrouw Stephanie de Kerckhove-Lippens wordt door gemeente Sinaai op bevel onteigend omdat een ‘vriendelijke’ overeenkomst mislukte
14/07/1882: Vooronderzoek om een ‘sentier latéral’ aan te leggen
29/12/1882: De kabinetschef van de minister klaagt over dagelijkse schade aangebracht door jongeren die een gat in de afsluiting maken om het spoor over te steken en zo naar school in Klein-Sinaai te geraken
1890/05/11: nieuwe afpaling grenzen op verzoek van de gemeente
04/01/1892: Aanvraag constructie van een ‘recettegebouw’ met woon gelegenheid aan de halte
2/05/1894: inplantingsplan voor bouw huidig station en aanleg sporen voor rangeergelegenheid
21/11/1898: Aanvraag telegraaf
19/09/1901: Parking wordt aangelegd voor station
12/04/1922: Aanvraag veevervoer per trein
02/06/1924: Ondanks eerdere geruchten wordt de halte Klein-Sinaai toch niet afgeschaft
18/07/1950: Overweg Coeferingstraat wordt afgeschaft, mits aanleg van een zijweg
22/06/1950: NMBS kondigt aan dat er- autocamions- ingezet worden voor personenvervoer
01/09/1952: De laatste reizigerstrein rijdt voorbij.
03/05/1967: Dodelijk ongeval aan de onbewaakte overweg Wittingstraat. Vader en dochter overlijden.
1967: Na de sluiting doet het station dienst als stempellokaal. Werklozen moeten niet meer naar Sinaai om te stempelen
1970: Laatste leveringen in Kemzeke
1972: Aanleg verhard speelplein aan Stationsgebouw
1973-1974: Uitbraak spoorlijn
1983: Overval op postkantoor. Willy Merckx
1993: Posthalte Klein-Sinaai wordt gesloten.
Station wordt ingehuurd door de gemeente en is nu in als lokaal in gebruik voor de Scouts