Dossier wegenwerken Brugse Heirweg

Vanaf woensdagavond 16/05/2012 komt er een eind aan de werken en de wegomleiding aan de Brugse Heirweg. Vorige week werd de toplaag asfalt gegoten, vrijdag en zaterdag werden de markeringen en borden aangebracht en bijgevolg kan woensdag de straat terug opengaan. Hiermee komt er een einde aan de maanden van omleiding. De Koebrugstraat blijft voorlopig nog dicht, maar ook daar schieten de rioleringswerken goed op en hoopt men dat tegen het bouwverlof de volledige werken klaar kunnen zijn.

Door een teveel aan strooizout is het groen langs de Heirweg in Stekene kapotgegaan. Vijf jaar geleden, vlak na de heraanleg van de Heirweg, werd er tussen het fietspaden en de rijbaan een groene zone met bodembedekkers aangelegd voor om en bij de 20.400 euro. Doordat er deze winter te veel zout werd gestrooid op deze hoofdbaan tussen Stekene en Klein-Sinaai waren er heel wat van deze bodembedekkers kapot. Het college besliste daarop de groenzone te verwijderen en een nieuwe haag te planten op die plaats. Volgens Marc Fruytier (sp.a) kost de verwijdering van de planten en de plaatsing van de nieuwe haag meer dan 42.000 euro. "Dit is de belastingbetaler onnodig op kosten jagen", zegt Fruytier. "De bewoners vinden de haag bovendien niet praktisch om mensen in en uit de wagen te laten stappen aan de kant van de passagier."
 

Vanaf maandag 26 september 2011 wordt het kruispunt Koebrugstraat – Brugse Heirweg opgebroken. Hierdoor wordt er een nieuwe wegomlegging ingesteld via Boudelostraat – Kloosterstraat – Koebrugstraat – Lesten Stuyver.
De wegomlegging via Kasteelstraat – Klein Sinaaistraat - Spelonckvaart wordt opgeheven.

 

In de Abelendreef verloor woensdag om 15.45 uur een autobestuurder de controle over het stuur, raakte van de weg en botste met zijn auto tegen een gevel. Er was blikschade, maar de chauffeur raakte niet gewond. De rechte weg Klein-Sinaaistraat-Kasteelstraat laat chauffeurs toe erg snel te rijden om de omleiding achter de rug te hebben. Op het einde wacht hen echter in volle snelheid een scherpe bocht die nauwelijks staat aangeduid. Het is verwonderlijk dat pas nu iemand een ongeluk gehad.

Wegen- en rioleringswerken Brugse Heirweg en Koebrugstraat

Zoals aangekondigd op de informatievergadering van 16 maart 2011 voor de aanpalende bewoners van de wegen- en rioleringswerken Brugse Heirweg en Koebrugstraat (deel), hebben wij het genoegen om u onze eerste nieuwsbrief te bezorgen.

 

Deze nieuwsbrief wordt in de wijde omgeving van de werken gepost om de hele buurt te informeren.
Dit project is het eerste rioleringsproject op het grondgebied van Stekene waarbij de volledige afkoppeling van regenwater wordt gerealiseerd vanaf de bron. Dit wil zeggen dat vanaf de woning het vuilwater en het regenwater wordt gescheiden. Hiervoor dient er dus ook op particulier domein gewerkt te worden.

 

 

Lesten StuyverMeer nog dan Stekene of Kemzeke wordt Klein-Sinaai gekenmerkt door een open en landelijk karakter.
Om dit ook in de toekomst te bewaren, wordt duidelijk geopteerd om hier noch de volledige woningnood
op te vangen, noch de behoefte aan bedrijfsterreinen.

U kent het gevoel: u rijdt in Frankrijk voorbij een dorp met prachtig, gezellig plein, omringt met platanen, bloemen en een fontein. U stopt, want wenst er meer van te ontdekken.

Bij het binnenrijden van Klein-Sinaai lijkt het alsof u voorbij een plaatselijk containerpark of parking voor vrachtwagens of een 'ontplofte frituur' rijdt. Het staat er allemaal. Dit is de Rode Hoek waar vroeger het gelijknamige café stond. In het weekend van allerheiligen werd de frituurbarak alvast weggehaald...

Kerk Klein-SinaaiKLEIN-SINAAI - De lang verwachte facelift voor het dorpscentrum van Klein-Sinaai komt er nu toch. 'De kostprijs loopt op tot 250.000 euro', zegt gemeenteraadslid Kris Van Duyse die op 1 januari 2010 partijgenoot en schepen Frans Windhey (Gébé) opvolgde.

Er ligt een pak wegenwerken te wachten dat al lang om realisatie smeekt. Klein-Sinaai is daar een mooi voorbeeld van. Het aantrekkelijker maken van de dorpskom en verkeersveiliger inrichten met verkeersremmende maatregelen is een prioriteit. 'Vooral de schoolomgeving in Klein-Sinaai willen we veilig inrichten', zegt Van Duyse. 'Daarnaast denken we ook aan de systematische verbetering van de fiets- en voetpaden in de Polenlaan.'

© 2019 Tony De Wilde. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.